28.- 30. 9. Toruň-Divišov-Toruň
Publikováno Zář.01, 2009, kategorie Aktuality
sobota 3,E,3,2,3 – defekt zapalovací cívky
neděle 2, E, 0,1,1
Co že se to odehrálo?
V pátek ráno odjezd do Toruně. Dostali jsme pozvání na nedělní play off s Bydgoszcztí. Každé pozvání je pocta a závazek zároveň. Proto páteční trénink se zbytkem teamu je povinností. Zvlášť, když první juniorská jízda je se Sajfutdinovem. Následuje Jonsson, Lindbeck atd Většinou je pro jezdce před mečem vymyšlen program pro utužení kolektivu. Byl tu ovšem problém, sobotní MR juniorů v Divišově.
MR juniorů 2009
S tímto mistrovstvím se to má asi následovně. Během prvního závodu tohoto seriálu musel plnit reprezentační povinnosti Matěj i Filip v Pockingu v závodě o chalenge GP. Tedy dva kandidáti na titul se nemohli zúčastnit. Zdálo se mi logické závod MR juniorů přeložit , leč rozhodnutí povolaných znělo škrtá se nejhorší výsledek(vlk se nažral…..). Přesto, že ve vedení PD jsou zkušení funkcionáři jaksi nepočítali s tím co se odehraje v Praze, nebo kterýkoli další závod. Druhý závod zmoknul, byl přerušen po 16-té jízdě. Čímž hra na škrtanou nejhoršího výsledku ztratila smysl právě pro Ty, kterým byla určena. Oni už škrtnuto měli za první závod který nejeli, kdy museli reprezentovat. Naopak to pomohlo ostatním, Ti si šktnou právě body za nedokončený závod.
O co jde?
Matěj má titul z loňského roku. Juniorský titul je fajn, nicméně pro další vývoj závodníka okolo 20-ti let je důležitější proniknout mezi seniorskou elitu. Což mistrovský celek v Toruni bohatě nabízí. Neumím si představit profesionálnější prostředí než právě zde. Dokonce jsou tam Matějovi docela naklonění, přestože v Polsku jasně převládá názor, že Češi jsou dobří tak do II.ligy. Tyto argumenty nám nebyly nic platné. Vedení mateřského klubu nepřipustilo diskusi a jasně nařídilo. Jun. MR muší bejt,v Divišově budeš, kdyby čert na koze jezdil. „Do polské ligy nám nic není.“ Ten samý člověk, v roli manažera státní reprezentace si v dánském Vojens po SWC posteskl, že nestíháme konkurenci, protože nikdo s Čechů nejezdí polskou extraligu. Jeden přeci…
A tak, v pátek ráno odjezd do Toruně(700km), jízda trvá 8-10 hodin podle provozu. Večer trénink, pak posezení s vedením klubu. Na hotel, chvilku pospat, ve 3 ráno budíček, odjezd do Waršavy na letiště(3 hodiny jízdy). V 10 ráno v Ruzyni, pan Vopat čeká na letišti. Tryskem na Markétu, pak do Divišova. Tam čeká Kalda se záložníma motorkama, těm ovšem chybí motory. Ty přivezl v bedně Matěj. Odzávodit. Pak Kaldovi do dílny. Vyndat motory. Skočit do auta a tradá zpět do Toruně. Příjezd nad ránem.
Je pár českých závodníků co se vzdali reprezentace a jezdí si za kanálem to své, proč asi? Takže pokračujeme ve výchově druholigových závodníků. Proč překročit svůj stín..
Ona totiž reálně hrozí ztráta juniorské pozice v Toruni. Na tu jak známo se tlačí letošní super talent australský objev Darcy Ward. Co z toho plyne? Ztráta kontaktu se svět. elitou s toho plynoucí pokles výkonnosti. Přerušení fin. prostředků které jsou tak nutné do techniky a cestování. A tradá do 2.ligy.