12.5.2009 Extraliga Praha -defekt
Publikováno Kvě.13, 2009, kategorie Aktuality
DEFEKT V POSLEDNÍ ZATÁČCE
Slušně rozjetý závod. 3,2,1,3, defekt. Je to tak měsíc, proběhla zpráva o bezdušových pneumatikách. Prezentovali ji z Březolup a zkoušel ji Martin Gavenda.
Co se včera odehrálo zúčastnění viděli. Ostatní jen to, že Kůs defektoval v poslední zatáčce. Ne všichni znají zákulisí. I já jsem seděl na tribuně. Všimnul jsem si, že do jízdy 24 nastupoval Ríša s Matějovo výplní a do poslední 25-té jízdy, zase Matěj bez své výplně v kole. Jde o to, že každý tým má určitý počet pneumatik. Role náhradníka spočívá v nevděčné čekatelské úloze na šanci. Důležitější však je jako „nosič“ pneumatiky. I on totiž má označenou pneu na závod, kterou team během závodu použije. Součástí strategie během závodu je volba pneumatik. Jezdci si vzájemně poskytují pneu podle stavu té které hrany, startovní pozice a důležitosti rozjížďky. Je to věcí jezdce a manažera. A právě náhradnickou, tedy novou hranu, dostal Matěj na nejdůležitější jízdu(což je na konci závodu, kdy se vybírá mezi hranou špatnou a ještě horší, poklad) . Ironií osudu je, že právě Martin prezentoval a chválil novinky v Mitasu. Ta kterou včera připravil pro extraligu nebyla bezdušová, bohužel..
Výsledek – než jsem došel do depa: „tam ani nechoď“, “ to nemohl tu poslední zatáčku dojet“? Nemohl, na ucházející gumě okolo utrženého ventilu jel 2. kola a v poslední zatáčce se ta guma definitivně zula.
Adrenalínek do poslední zatáčky, to je speedway